المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : عمري مآ نسيتكـ "


مہلہك الہعہيہونے
13-08-2016, 12:33 AM
" عمري مآ نسيتكـ "
الحلقة التآنية

( مريـم بعد ما صبحـت على أخوهآ دخلت اوضه مامتهـا .. مامتها كانت قاعدهـ على كرسى تحت الشباكـ و بتتكلمـ فـ التليفون .. مريـم لما لقيتهـا بتتكلـم بصتلهـا و ابتسمـت و مشت دخلت تتوضى و طلعـت فرشت المصليهـ و هى بتصلـى كانت بتدعـى ان ربنـا يوفقهـا فـ اخر سنهـ ليهـا فـ الثانويهـ و كمان يهديهـا و انها تقرب من ربنـا فـ رمضـان و متتشغلـش بحاجهـ تانيهـ.. بعد ما خلصـت راحت لمامتها لقيتهـا خلصـت المكالمهـ.. راحت باستهـا من راسها ..)

مريـم : كل سنهـ و انتى طيبهـ يا ماما
مآمتهآ : و انتى طيبهـ يا حبيبتـى
مريـم : بابا نزل مش كدهـ
مآمتهآ : اهـ من بدري
مريـم : طب انا هروح لأسمـاء عشان اتصلـت بيا
مآمتهآ : ماشى متتأخريش
مريـم : ماشـى

-----

( طلعـت من الاوضه راحت اوضتهـا و قفلت الباب عشان تغيـر و بعد ما خلصـت راحت لأخوهآ حطت ايدها على عنيهـ و باستهـ.. )

مريـم : كل سنهـ و انت طيب يا مودى
أخوهآ : و انتى طيبهـ يا ميرووو .. على فيـن ؟!
مريـم : راحهـ لاسمـاء .. عايز حاجهـ ؟!
أخوهآ : سلامتكـ.. متتأخريـش
( بعدين نزلـت راحت لأسماء .. اسماء هى اللى فتحتلهـا .. اول ما شافـوا بعـض ضحكـوا و حضنـوا بعـض و فى صوت واحــد : كل سنهـ و انتـى طيبهـ.. و قعدوا يضحكـوا و دخلوا الاوضه و اتكلموا و هزروا شويهـ.. )

مريـم : يـــآهـ.. بعد بكرهـ اول حصهـ فـ درس الإنجلـش .. البت حبيبهـ وحشتنى اوى

~~~
حبيبهـ : صاحبهـ اسمـاء و مريـم .. معاهـم فـ المدرسهـ و بياخـدوا عندهـا دروس .."مش هتظهـر معانا كتيـر"..
~~~

( اسمـاء كانت قاعدهـ على السرير و مريم على كرسى قدامهـا .. اسمـاء خدت مخدهـ و حضنتهـا و نآمـت ..)

اسمـاء : و انا كمـــآن
مريـم "بخُـبث" : حبيبهـ بردوا اللى وحشتكـ ولا اخـوا حبيبهـ..

( اسمـاء بصتلهـا و بعدين بصـت للسقـف )

اسمـاء : مـراد !!
مريـم : اهـ مراد يا حبيبتـى .. هتعملـى عبيطهـ ولا ايهـ..
اسمـاء"بـإستعبـاط" : انـــا !!
مريـم : امـال انـا
اسمـاء : ليهـ يعنـى
مريـم : اصل انا اللى بتحجج لما نروح و اجـرى افتـح الباب عشان اشوفكـ و بردوا انا اللى بصمم ادخـل المشروب للمستـر و افضل متنحالكـ و بردوا بتحجج و ارد على تليفوناتكـ و غيرهـ و غيرهـ و غيرهـ
اسمـاء : انتى بتعملى كل دهـ من ورايـا
مريـم : يا رخمهـ.. طب مش متكلمهـ معآكـى تآنى

( و حدفتهـا بعروسهـ كانـت موجودهـ ع التسريحهـ .. رآحـت اسمـاء ضحكت و حدفتهـا بالمخدهـ و قامت تجـرى .. مريـم لسهـ هتقوم وراهـا .. موبايلهـا رن ..)

مريـم : دى روان
اسمـاء : يالهـوى .. دهـ انا نسيت اكلمهـا
مريـم : فالحهـ ياختـى .. الـووو
روان : ايوهـ ياختـى .. انتى فين؟!
مريـم : طب صبحـى حتـى .. يا سآتــر
روان : صباحـو .. انجـزى .. انتى فين ؟!
مريـم : عند اسمـاء .. هى نسيت تكلمكـ
روان : يا دزمهـ انتى و هى .. انا جايلكـوا
مريـم : مستنيينكـ.. بــآى

~~~
روان : بنوتهـ روشهـ.. مكبرهـ دماغهـا من كل حاجهـ.. إجتماعيهـ و جريئهـ.. مش معترفهـ بالحـب إطلاقـاً .. دلوعهـ اوى .. تكون انتيمهـ مريـم و اسمـاء
أمــورهـ اوى ( شعرهـا اسـود طويل و ناعـم .. بشرتهـا بيضـا .. عيونهـا بنـى .. قصيرة وتخينة شويهـ صغننهـ)

ضامية الشوق
14-08-2016, 04:25 PM
سلمت يمنــآك
طرح جميل جدا

نور عمان
14-08-2016, 05:06 PM
سأكتبُ كل العباراتِ في ورقٍ مخطوط ْ
لأجعل منها أروع أكليل من الحروفِ والكلماتِ
والزهور والأنغامْ
وألحانِ الشكرِ والاحترامْ
لأقدمها لك تعبيراً عن شكري وإمتناني لموضوعك الرائع,,
تحياتي الوردية ...
لكـ خالص احترامي

لحن الغرام
16-08-2016, 04:36 PM
`☆

جممميلَ ,،
وجدتَ الابداعَ والتألقَ فيَ طرحكَ..
سلمتَ آنآملكَ علىَ رقيَ طرحكَ..
وَتشرفتَ بالمرورَ بمتصفحكَ لاستنشقَ عبيرَ إبدآآعك َ
ولَ ترقبَها بينَ الحينَ والآخرَ ,،

ربيَ يديمَ تميزك َوروعهَ عطائكَ ..
ادامَ الله عليناَ هذا َالابداعَ .. الله يعطيكَ العافيهَ ..
يَ عسسآنيَ مَ انحححرمَ
لآعدم

فـتـنـہْ♔
18-08-2016, 07:13 AM
شُكراً لكِ ولِروعة إبداعك وآنتقائك المميز
آتمنى لكِ استمرار العطاء بجهودك المميزة وبصمتك الآنيقة
لروحك آكاليل بعبق الجوري

عيونك دنيتي
19-08-2016, 11:58 AM
تسلم آيدينك على روؤوعة طرحك آلمميز
آلله يعطيك آلف عآفية وً عسسآكِ علىـآلقوة
في آنتظآر روآئع جديدك آلقآدم
دمت بسسعآدهـ...*

- فتنہۧ آلحـوُر ❖
20-08-2016, 11:42 PM
_


يعطيكَ العافيهَ على الطرح الجميلَ .
إنتقاء ولا أروع دوما تتميز http://www.m5zn.com/newuploads/2016/08/19/png//m5zn_bc2558c8c5a23fb.png (http://www.m5zn.com/out.php?code=16419384) .

بنت كايد
03-09-2016, 04:52 PM
اختيار رائع .. يعطيگـ العافية يآ رب

دام تواجدگـ/ي وعطائگـ..
لگـ/ي گل التقدير وآلآحترآم..


http://up.harajgulf.com/do.php?img=1063013 (http://up.harajgulf.com/)